Vásárlási feltételek

ÁSZF Vásárlási feltételek


Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén Ügyfélszolgálatunk rendelkezésére áll!

Üzemeltetői adatok
Cégnév: Balog Melinda egyéni vállalkozó
Székhely: 6120 Kiskunmajsa, Dobó Katica u. 14.
Adószám:60942777-2-23
Nyilvántartási szám: 2526684
Kibocsátó: Kiskunmajsa okmányiroda
Szerződés nyelve: Magyar
Elektronikus Ügyfélszolgálat: info@hajplaza.hu
Telefonos Ügyfélszolgálat:+36/30/61-93-102
Bank: K&H
Bankszámlaszám:
10402087-50526588-84711006

Szerződésről
Jelen szerződés írásban foglalt szerződésnek minősül. A szerződés elfogadásának minősül a webshopban történő vásárlás és ennek tényét iktatjuk!

A szerződés nyelve a Magyar.
Jelen szerződés aktuális verziójához ezen az oldalon mindig hozzáfér! A fenti linkre kattintva a szerződés PDF verzióját lementheti és kinyomtathatja!

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A megjelenített termékek on-line vásárolhatóak meg. A termék átvétele házhoz szállítással történik, amelyet a Magyar Posta végez!

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:
A kategória besorolások felsorolása: 3D szempillák, swarovski kristályos szempillák, keratinozott hajak, gyűrűzéshez való hajak, tresszelt hajak, csatos alkalmi hajak, festett copfok, natúr hajak, egyéb eszközök és kiegészítők.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!

Rendelési információk
A vásárlás regisztráció nélkül lehetséges, amennyiben szeretné, hogy későbbiekben értesítést küldjünk akcióinkról, akkor kérheti hírlevelünkre való feliratkkozását is.
Legközelebbi vásárlás alkalmával újra meg kell adnia adatait!

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 16 óráig.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.
Ügyfélszolgálatunk minden esetben telefonon vagy e-mailen visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló
okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!

Rendelés menete
1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba
2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megadását követően válassza a „kosár frissítése” gombot. A + és - jelekkel növelheti és csökkentheti a termékek darabszámát.
3. Szállítási/fizetési mód kiválasztása.
4. Megrendelés adatainak leellenőrzése. Ha valami nem helyes, akkor visszalépve még javíthatja. Megrendeléshez kattintson a Megrendelés gombra.
5. Megrendelés leadva, amelyről egy e-mail értesítést is kap a megdott e-mail címre! (Bizonyos e-mail szolgáltatók esetében spam mappába kerülhet a levél!)

A megrendelés módosítása
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában (e-mailen) kerülhet sor az info@hajplaza.hu címre címezve azt!

A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja
A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak/postásnak kell kifizetni.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
A számla és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye
át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Házhozszállítás, információk
A csomagok kézbesítése munkanapokon történik a Magyar Posta munkarendje szerint 8-17 óra közötti időszakban.
Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni.
Házhoz szállítás díjszabását a honlapon a Kiszállítási tudnivalók menüpontban találja meg.

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre
terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

Elállás joga
A
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a  fogyasztó  és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló törvény értelmében a Vásárló 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlási szándékától.
Az elállás tényét az alábbi elérhetőségeinken teheti meg:
e-mailen: info@hajplaza.hu
telefonon: +36/30/61-93-102
Nyitva tartási idő: H-P - 8.00-16.00 óráig
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a fogyasztó az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszajuttatni az árut a kereskedőnek (azaz maximum a kézhezvételtől számított 28 napon belül).
A HajPláza, SzempillaPláza csak a visszaérkezett sérülésmentes termékek árát téríti vissza és a normál szállítási költséget.
A vásárló az elállási idő alatt csak rendeltetésszerű és a kipróbáláshoz szükséges mértékig használhatja a terméket. A rendszeres és tartós használatból eredő elhasznlódásért és kárért a fogyasztó anyagi felelősséggel tartozik.

A Vásárló az elállási jogát gyakorolhatja:
·A termék kézhezvételének napjától számított 14 naptári nap elteltéig,
A vásárlónak az elállást követő 14 napon belül vissza kell juttatnia a terméket a HajPlázához.
· A Hajpláza.hu és Szempillapláza.hu üzemeltetője a Vásárló által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül
visszatéríti.
· A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A Vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli.
· A vállalkozás követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

A felek eltérő megállapodása hiányában a Vásárló nem gyakorolhatja a
törvényi előírás szerinti elállási jogot az alábbi esetek alkalmával:

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

 

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

 

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

 

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

A törvény további részletei megtekintése itt. (hivatkozás a törvény teljes
terjedelmére) http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043

Elállási jog gyakorlásának menete
Amennyiben élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti ügyfélszolgálati elérhetőségeink valamelyikén írásban, vagy telefonon.
A fogyasztó az elállási jogát indoklás nélkül érvényesítheti.
A termék dobozát, csomagolását nem szükséges visszaküldeni, de megköszönjük ha ezt mégis megteszi.
A termék ellenértékének visszautalásakor semmilyen költséget nem vonunk le, a teljes vételárat + kiszállítási költséget visszatérítjük!
Az elállási jog természetesen a személyes átvétel esetében is érvényes és jogszerű.
Írásban történő elállás esetén elegendő az is, ha a fogyasztó az elállási nyilatkozatot a határidő utolsó napján küldi el.
Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését.
A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttassa vissza a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni! Igény szerint cégünkkel szerződésben álló futárszolgálatot értesíthetjük csomagfeladási szándékáról, annak díját a csomag feladásakor a futárnak kell megfizetni.

Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli!

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)
A termék visszaérkezését követő 14 napon belül a Hajpláza.hu, Szempillapláza.hu üzemeltetője Vásárló által megadott bankszámla számra visszatéríti a termék vételárát.
(egyeztetés alapján postai úton történő visszajuttatás is lehetséges!)

Alkalmazandó jog. Panaszkezelés, Jogérvényesítés

Jelen Szerződés vonatkozásában a Magyar jog az irányadó.


A vásárló első körben vállalkozásunkkal igyekszik békés úton rendezni a felmerülő problémáját. 

Cégnév: Balog Melinda egyéni vállalkozó
Székhely: 6120 Kiskunmajsa, Dobó Katica u. 14.
Elektronikus Ügyfélszolgálat: info@hajplaza.hu
Telefonos Ügyfélszolgálat:+36/30/61-93-102

A Vásárló (amennyiben Fogyasztó) panaszának elutasítása esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényrendelkezéseinek megfelelően a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Amennyiben a Vásárló a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a http://ec.europa.eu/odr alatt található online vitarendezési platformon keresztül.
A Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület elérhetőségei: http://bacsbekeltetes.hu ; 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4., Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.; e-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu, Fax: 06 76/501-538, Telefon: 76/501-525, 501-532

A Vásárló (amennyiben Fogyasztó) fogyasztói panaszával kapcsolatosan a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat. Erről bővebb információ az alábbi linken érhető el: http://jarasinfo.gov.hu/.

 


Adatkezelés
Az webáruház használata során a Hajpláza.hu
, Szempillapláza.hu üzemeltetőjének részére rendelkezésre bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára.
A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb).
Ezen adatokat a Hajpláza.hu
, Szempillapláza.hu kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem
szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a Hajpláza.hu
, Szempillapláza.hu mindaddig rögzíti, amíg a Vásárló nem kéri azok törlését. A webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevél- feliratkozás során megadott adatokat a Hajpláza.hu, Szempillapláza.hu bizalmasan kezeli, leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított, továbbá kérhető az Ügyfélszolgálati elérhetőségek valamelyikén.
Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban az info@hajplaza.hu e-mail címen.
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.

A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a Hajpláza.hu
, Szempillapláza.hu Üzemeltetőjének általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.


Általános tudnivalók:

A HajPláza.hu, Szempillapláza.hu webáruházban forgalazott termékek részletes leírását a kategóriákon belül a termék nevére kattintva érheted el. Igyekszünk, hogy ezek az adatok mindig frissek legyenek, de előfordulhat, hogy bizonyos esetekben pontatlan adatok kerülnek feltöltésre. Az ilyen hibákból eredő téves rendeléseket orvosoljuk!
Visszavásárlásra akkor van lehetőség, ha ezt 14 naptári napon belül jelzed és használatlan, hibátlan és hiánytalan eredeti állapotában visszaküldöd részünkre a terméket!

Minden csomagban a termék mellett megtalálod a számlát is. Ezt utólag módosítani nem tudjuk! A rendeléskor megadott adataid alapján állítjuk ki!


Online webshopban történő vásrálás:

Megrendelés és szerződéskötés: a weboldalon keresztül online történik.
A szerződés írásbelinek minősül, a szerződés megkötésekor kizárólag távközlő eszközöket alkalmazunk, azaz távollevők között kötött szerződés jön létre a felek között. A megrendeléseket (ezek a távollévők között megkötött szerződéseknek minősülnek) iktatjuk, és a vásárló kérésére azokat később is vissza tudjuk keresni. Az iktatásnál a rendelés azonosítóját használjuk iktatószámnak.

A megrendelés és szerződéskötés nyelve: magyar nyelv.

Áraink: a webshopban feltüntetett árak, amelyek magyar Forintban értendők és tartalmazzák a ÁFA összegét is!

Átvétel: A termékeket házhozszállítással Postai utánvéttel vagy csomagküldő céggel küldjük a megrendelőnek.

A megrendelt termék házhoz szállítását - amennyiben az raktáron van - a megrendeléstől számított 2 - maximum 3 munkanapon belül garantáljuk. A házhoz szállítás díja postai díjszabás szerint. A szállítási költséget a számlán külön tételként feltüntetjük.

Miután rendszerünk fogadta megrendelésedet egy rendelés visszaigazoló e-mailt küldünk neked. Ez az e-mail tartalmaz minden részletes információt a megrendelésedről.
(A kapott e-mail tartós adathordozónak számít, mint pl. egy papírra nyomtatott visszaigazolás.)

Áruszállító partnerünk a Magyar Posta.

Raktárban megtalálható árut 14 óra előtt érkező megrendelés esetén a megrendelés napján feladjuk neked, a hiányzó árukat a hozzánk történő beérkezés napján adjuk Postára. A kiszállítás a feladást követő munkanapon történik 8-18 óra között.

Ha olyan terméket rendelsz ami éppen nincs raktáron, akkor a következő munkanapon megkeresünk e-mailben vagy telefonon, hogy tájékoztassunk mikorra számíthatsz a megrendelt termékre. Ekkor eldöntheted, hogy ki tudod-e várni a szállítási határidőt vagy lemondod a rendelést. Ilyen esetben, a megrendelt termék ára az árfolyamok, illetve egyéb rajtunk kívül álló tényezők miatt változhat.

A HajPlaza.hu, Szempillapláza.hu fenntartja a jogot, hogy bármely terméke árát külön figyelmeztetés nélkül a webshopban megváltoztassa, vagy bármely termék forgalmazását megszüntesse.

Fizetés:
A megrendelt termékek árát a kiszálításkor a Postásnak kell megfizetni készpénzben!

Elállás joga: A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló jogszabálya alapján a vevőnek lehetősége van a vásárolt áru átvételétől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállni a vásárlástól. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni címünkre 14 naptári napon belül. Az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik. Az árut a vevőnek saját költségén kell visszajuttatni a 6120 Kiskunmajsa, Dobó Katica u. 14. címre, egyéb költség az elállással kapcsolatban nem terheli. A kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb a törvényes határidőn belül (30 nap) készpénzben vagy átutalással visszafizetjük. A HajPlaza.hu, Szempillapláza.hu (Balog Melinda ev.) követelheti a fogyasztótól az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárainak megtérítését. A már használt hajaktól, és hibásan visszaküldött eszközöktől való elállást a törvények értelmében nem tudjuk elfogadni. Ezért kérjük ügyfeleinket, hogy a vásárolt hajakat csak akkor kezdjék el használni ha meggyőződtek róla, hogy azt kapták amire számítottak és biztosan nem kívánnak élni elállási jogukkal.

72 órás csere garancia: Hibás teljesítés esetén vásárlóink kérhetik a termékek cseréjét, vagy elállhatnak a vásárlástól. Igényüket vagy írásos formában, vagy személyesen a 6120 Kiskunmajsa, Dobó Katica u. 14. alatt jelenthetik be a vásárlást követő 3 munkanapon belül. Ezek után kerülhet sor a cserére vagy jóváírásra, de mindenképp a törvényesen előírt 3 munkanapon belül. A sikeres ügyintézés elengedhetetlen feltétele, hogy a termék abszolút eredeti, sértetlen állapotban, hiánytalan és ép csomagolásban kerüljön vissza hozzánk. Ellenkező esetben sajnos nem tudjuk a terméket kicserélni. Az árut a vevőnek saját költségén kell visszajuttatni a 6120 Kiskunmajsa, Dobó Katica u. 14. címre, egyéb költség az elállással kapcsolatban nem terheli.

Felmerülő problémák esetén az alábbi elérhetőségeken szívesen segítünk:

e-mail: info@hajplaza.hu
telefon: 30/61-93-102

Ügyfélszolgálatunk címe ahol a fogyasztói kifogásokat kezeljük: 6120 Kiskunmajsa, Dobó Katica u. 14.

 

 

 

17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet

a távollevők között kötött szerződésekről

A Kormány a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 55. §-ának e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. § (1) A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet fogyasztó és vállalkozás köt egymással termék, illetve szolgáltatás értékesítésére irányuló, a vállalkozás által működtetett távértékesítési rendszer keretében olyan módon, hogy a szerződés megkötése érdekében a vállalkozás kizárólag távközlő eszközt alkalmaz (távollevők között kötött szerződés).

(2) A rendelet akkor alkalmazható, ha külön jogszabály a rendelet hatálya alá tartozó szerződésről eltérően nem rendelkezik.

(3) A rendelet hatálya nem terjed ki:

a) a távértékesítés keretében kötött pénzügyi ágazati szolgáltatási szerződésekről szóló törvény által szabályozott pénzügyi ágazati szolgáltatásokra irányuló szerződésekre;

b) automatából történő értékesítésre;

c) nyilvános telefonállomás igénybevétele útján az elektronikus hírközlési szolgáltatóval kötött szerződésre;

d) az építési szerződésre;

e) ingatlan tulajdonjogának vagy ingatlanra vonatkozó más jog megszerzésére irányuló szerződésekre, kivéve a bérleti szerződést;

f) az árverésen kötött szerződésre.

(4) Nem kell alkalmazni a 2-6. §, valamint a 7. § (1) bekezdésének rendelkezéseit

a) az élelmiszerek, valamint egyéb mindennapi fogyasztásra szolgáló termékek rendszeres házhozszállítására vonatkozó szerződésekre, továbbá

b) az olyan szállást nyújtó, szállítási, étkeztetési vagy szabadidős szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekre, amelyek alapján a vállalkozás e szolgáltatásokat meghatározott időpontban vagy meghatározott időszakban nyújtja.

(5) E rendelet alkalmazásában távközlő eszköz: bármely eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, az automata hívókészülék, a rádió, a videotelefon, videotex (mikroszámítógép képernyővel) billentyűzettel vagy érintőképernyővel, az elektronikus levél (e-mail), a távmásoló (telefax) és a televízió.

2. § (1) A vállalkozás a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatni:

a) a vállalkozás cégnevéről (nevéről) és címéről (székhelyéről, illetve lakóhelyéről) azonosításra alkalmas módon;

b) a szerződés tárgyának lényeges jellemzőiről;

c) a terméknek, illetve szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is magában foglaló áráról, illetve díjáról, valamint az összes járulékos költségről, így különösen a fuvardíjról, szállítási vagy postaköltségről;

d) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről;

e) az elállás jogáról (4. és 5. §);

f) a távközlő eszköz használatának díjáról, ha azt az alapdíjtól eltérően állapítják meg;

g) a vállalkozás ajánlati kötöttségének idejéről;

h) a szerződés legrövidebb időtartamáról olyan esetben, amikor a szerződésben foglaltak teljesítésére folyamatosan vagy ismétlődően kerül sor.

(2) A vállalkozás az (1) bekezdés szerinti tájékoztatási kötelezettségnek egyértelműen, közérthetően és pontosan, az igénybe vett távközlő eszköznek megfelelő módon köteles eleget tenni.

(3) Ha a vállalkozás telefonon tesz szerződéskötésre ajánlatot a fogyasztónak, a telefonbeszélgetés megkezdésekor köteles közölni legalább cégnevét (nevét), székhelyét (lakóhelyét) és telefonszámát, valamint a fogyasztó figyelmét kifejezetten fel kell hívnia szerződéskötésre irányuló szándékára.

3. § (1) A vállalkozás köteles a 2. § (1) bekezdés a)-e) pontjában foglaltakról való tájékoztatást írásban - papíron vagy más, a fogyasztó számára hozzáférhető tartós adathordozón - a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. Ha e kötelezettségének a szerződéskötést megelőzően nem tett eleget, ezt az írásbeli megerősítést a szerződés teljesítése során kellő időben, de - kivéve, ha a teljesítés harmadik személy részére történik - legkésőbb a teljesítés időpontjában köteles a fogyasztó részére rendelkezésre bocsátani.

(2) Az (1) bekezdés szerinti írásbeli megerősítésnek a 2. § (1) bekezdés a)-e) pontjában foglaltakon túl tartalmaznia kell:

a) a 4. § szerinti elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit, ideértve a 4. § (5) bekezdésében, a 6. §-ban és a 7. § (3) bekezdésében foglaltakat, továbbá azt az esetet is, amikor a fogyasztót az 5. § alapján az elállás joga nem illeti meg;

b) a vállalkozás azon telephelye (fiókja) vagy egyéb szervezeti egysége címét, ahol a fogyasztó panaszait érvényesítheti;

c) az esetleges jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatásokat (alkatrészellátás, javítószolgálat);

d) a szerződés megszüntetésének lehetőségét, ha az határozatlan időre szól, vagy tartama az egy évet meghaladja.

(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatóak távközlő eszköz útján egyetlen alkalommal nyújtott olyan szolgáltatás esetében, amelynek ellenértékét a távközlő eszköz üzemeltetője részére kell megfizetni. A fogyasztót azonban ilyen esetben is tájékoztatni kell a vállalkozásnak a (2) bekezdés b) pontjában meghatározott címéről.

(4) E § alkalmazásában tartós adathordozó az olyan eszköz, amely a fogyasztó számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási jogát

a) termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a termék kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig,

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a szerződéskötés napjától számított három hónap elteltéig

gyakorolhatja.

(3) Ha a 3. § szerinti írásbeli megerősítés kézhezvételére - a (2) bekezdés a) pontja szerinti esetben - a termék kézhezvételének napjától, illetve - a (2) bekezdés b) pontja szerinti esetben - a szerződéskötés napjától számított három hónapon belül kerül sor, ettől az időponttól számított nyolc munkanap elteltéig a fogyasztó akkor is elállhat, ha a termék kézhezvételétől, illetve a szerződéskötés napjától számított három hónapból kevesebb mint nyolc munkanap van hátra.

(4) Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.

(5) A vállalkozás köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.

(6) A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

5. § A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot

a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;

b) olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;

c) olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;

d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;

e) hírlap, folyóirat és időszaki lap értékesítésére vonatkozó szerződés esetében;

f) szerencsejáték-szerződés esetében.

6. § (1) Ha a termék árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben a vállalkozás által nyújtott kölcsön [a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § o) pontja] fedezi, a fogyasztó 4. § szerinti elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja.

(2) A fogyasztó a vállalkozásnak a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető.

(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha a termék árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön (a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 2. számú melléklete III. 5. pont) fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és a vállalkozás előzetes megállapodásán alapul. A vállalkozás köteles a fogyasztó elállásáról a pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni.

7. § (1) Ha a felek a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, a vállalkozás a szolgáltatás rendeltetéséből kétségtelenül megállapítható időpontban, ennek hiányában a fogyasztó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek a vállalkozáshoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

(2) Ha a vállalkozás a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a vállalkozást nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

(3) Ha a vállalkozás a szerződésben meghatározott módon helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással teljesít, a 4. § szerinti elállási jog gyakorlása folytán a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a vállalkozást terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással történő teljesítésről a vállalkozás egyértelműen és pontosan köteles a fogyasztót tájékoztatni.

8. § (1) A vállalkozás nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan terméket értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amelyet korábban a fogyasztó nem rendelt meg.

(2) A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a vállalkozás ajánlatának - hallgatólagos - elfogadását.

9. § (1) A fogyasztó kifejezett hozzájárulása szükséges ahhoz, hogy a vállalkozás a szerződéskötés céljából automata hívókészüléket, illetve távmásolót (telefaxot) használjon.

(2) Ha külön jogszabály eltérően nem rendelkezik, a vállalkozás a fogyasztó kifejezett tiltakozásának hiányában használhat olyan, közvetlen kapcsolatot lehetővé tevő távközlő eszközt, amely nem tartozik az (1) bekezdés hatálya alá.

10. § A vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a rendeletben meghatározott tájékoztatási kötelezettségének eleget tett, a határidők betartására vonatkozó előírásokat megtartotta, valamint a fogyasztó 9. §-ban előírt hozzájárulását beszerezte.

11. § (1) A fogyasztó a rendeletben meghatározott jogáról érvényesen nem mondhat le.

(2) A rendeletben foglaltaktól csak a fogyasztó javára lehet eltérni.

(3) Ha a rendelet hatálya alá tartozó szerződés az Európai Gazdasági Térség valamelyik államával szoros kapcsolatban áll, harmadik ország jogának a felek által a szerződésre irányadó jogként való választása érvénytelen annyiban, amennyiben e harmadik ország joga az említett államnak a 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvet átültető jogszabálya eltérést nem engedő rendelkezésével ellentétes. Az érintett kérdésben a felek által választott jog helyett az említett állam jogát kell a szerződésre alkalmazni.

11/A. § A 2. és 3. § rendelkezéseinek megsértése esetén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvényben meghatározott szabályok szerint jár el.

12. § (1) Ez a rendelet 1999. március 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.

(2)

(3) Ez a rendelet a távollévők között kötött szerződések esetén a fogyasztók védelméről szóló, 1997. május 20-i 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja; az irányelv 8. cikke kivételével.


A rendelésed a termékek kiválasztása után a megrendelési űrlap kitöltésével adhatod le. A rendeléshez nem kell regisztrálni.
A megrendelésnél a hírlevél opció kipipálása esetén későbbiekben hírlevelet küldhetünk neked.

A megrendelések feldolgozása minen nap délután történik. A déli 12 óráig beérkezett utánvétes megrendeléseket aznap postázzuk.

A termékeknél szereplő képek az eredeti termékről készültek, de tekintettel arra, hogy egyedi termékekről van szó, így illusztrációnak tekintendők!